Quatrième de couverture
Ghjuvan Francescu appronta a so tesa nantu à a storia di u Boziu.
U direttore di a ricerca vuleria un travagliu classicu, ma u giuvanottu si fida ancu di i detti buziinchi, di segni misteriosi è di u spetaculu di a natura buziinca duv'ella affacca è smarrisce a forma di u Rimitu.
È, cum'ellu dice G. Fusina, « da un certu puntu di vista, si pò guasi pensà à le volte à qualchì rumanzu fantasticu cum'elli ci ne danu à leghje certi autori d'oghje preziati assai da u so publicu numerosu : simu dunque pigliati ind'u filu d'una inchiesta arcana, guasi mai classica d'andatura, chì pruduce appuntu surprese, custatti stunenti, cuincidenze strane da u principiu à a fine, è simu invitati à seguità u circadore, à viaghjalli à fiancu, à trimà è à sperà cun ellu. »
Ghjuvan Francescu prépare sa thèse sur l’histoire du Boziu. Le directeur de recherche voudrait qu’il accomplisse un travail classique, mais le jeune homme se fie aussi aux informations données par les gens du cru, aux signes mystérieux et au spectacle de la nature buzinca où apparaît et disparaît la silhouette de l’Ermite.
Et, comme le précise J.Fusina, « d’un certain point de vue, on peut presque penser parfois à un roman fantastique comme en livrent certains auteurs actuels très appréciés du public. Nous sommes pris dans le fil d’une enquête mystérieuse, quasiment jamais classique dans sa forme, pleine de surprises, de constats étonnants, de coïncidences étranges du début jusqu’à la fin, et nous sommes invités à suivre l’enquêteur, à le seconder, à trimer et à espérer avec lui. »